GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ODIS272 E-Ticaret Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 2.00

Önlisans



Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirerek, bu konuda son yıllarda yapılmış ampirik çalışmaları değerlendirmektir.


Öğr. Gör. Ramazan KAYHAN


1 Yeni dijital ticaret konu ve ilkelerini öğrenecektir
2 Yeni alış-veriş ilkeleri kapsamında ödeme biçimlerini ve müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili uygulamaları kapsayan uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3 E-ticaret konusunda bir proje yapıp sunma becerisine sahip olacaktır.
4 Google Ads, Facebook ve Instagram reklamcılığı konusunda bilgi edinecektir.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte e-ticaretle ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.


Bu ders, ile öğrencilere; e-ticaret perspektifindeki dijital pazarlama, dijital reklam ve bitcoin gibi yeni ödeme araçlarının nasıl entegre oldukları noktasındaki yeni açılımlar aktarılacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Elektronik Ticaretin gelişimini, özelliklerini incelemek
2 E ticarette bilinmesi gereken önemli kavramlar
3 Endüstri 4.0
4 İnternette ürün sınıflaması, dijital üretim
5 Dijital Pazarlama
6 Sosyal Medyanın Etkisi
7 Online Tüketici Davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi
8 Mobil Ticaret, yeni gelişen uygulamalar
9 İnternette fiyatlandırma, elektronik ticarette ödeme yöntemleri, kripto para, bitcoin , online ihaleler
10 İnternetin dağıtım kanallarına etkisi, E lojistik, E tedarik zinciri yönetimi
11 İnternette güven, gizlilik, güvenilirlik,
12 İnternette Pazarlama araştırmaları
13 İnternette iş modellerinde melek yatırımcılık
14 Proje sunumları

1. Heinemann, Gerrit. "Business Systems and Benchmarks in e-Commerce." The new online trade: Business models, business systems and benchmarks in e-commerce. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023. 261-401. 2. Shuai, Q., Li, Z., & Zhang, Y. (2023). E-Commerce Industry Chain: Theory and Practice. Springer Nature. 3. Kunle Campbell “E-Commerce Growth Strategy; A brand-driven approach to attract shoppers, build community and retain customers;” 4. Dolbec, P. Y. (2023). Digital Marketing Strategy. 5. Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15/30 İş Günü Staj/Bitirme Projesi


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Quiz 10 6 60
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 100

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek