GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OBLG266 Nesne Tabanlı Programlama II Ders 2 4 6.00 3.00

Önlisans


Türkçe


Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır.


ÖĞR. GÖR. SELMA AKKÖK


1 Öğrenciler nesneye dayalı programlama kavramlarını bilir
2 Öğrenciler Java programlama dilini bilir
3 Öğrenciler tasarım düzenlemeyi bilir

İkinci Öğretim



Yok


Nesneye dayalı modelleme ve tasarım yöntemi kullanma. Java programlama dilini öğrenme.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Jenerik Sınıflar
2 Dahili sınıflar
3 SWING'e giriş, pencereler
4 JLabel, Icon ve ImageIcon, Event ve Listener
5 Düğmeler, Swing Action, JComponent ve Component
6 Çerçeveler, KeyListener ve KeyEvent, Kaplar, JPanel, JScrollPane, JTabbedPane, JSplitPane
7 Düzen yöneticisi
8 Düzen yöneticisi
9 JSlider, JScrollBar, Kontrol ve Seçme Alanları, JRadioButton, JProgressBar
10 Menüler ve sembol çubukları
11 Menülere resim ekleme, Accelerator ve Mnemonics
12 JToolBar, Popup Menüler
13 Seçmeli Kutu, Listeler
14 JSpinner, Metin Kutuları,Editör Sınıfı, Tablolar, Ağaçlar, JOptionPane, Javax.Swing.Timer, Drag & Drop, Undo

Java ile Temel Programlama - Bora Güngören - Seçkin yayıncılık Kendinize Güvenerek Java - Musa Çavuş - Seçkin yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 25 75
Toplam İş Yükü (saat) 148

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek