Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OCGL278 | Aile Eğitimi | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Aile eğitimi kapsamında, anne ve baba eğitiminin önemini ve amaçlarını, aile çalışmaları ve eğitimi modellerini, okul öncesinde ve özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda aile katılımının önemini kavramaya yardımcı olmaktır.
Dr. Öğrt. Üyesi Ayşe Çiğdem Kocaman
1 | Ailenin tanımı, tarihsel gelişimi ve aile yapısı hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Aile eğitimi ve katılımının kuramsal temellerini ve temel kavramları açıklar |
3 | Aile sistemi ve yaşam döngüsü hakkında bilgi sahibi olur |
4 | Çocuklarda problem davranışları ve ebeveyn tutumlarını tartışabilir |
5 | Özel gereksinimli çocuklar ve aileleri ile aile çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
Ön koşullu ders yoktur
Yok
Bu dersin içeriğini, Ailenin tanımı, tarihsel gelişimi ve aile çeşitleri, Aile eğitiminde etik ilkeler; Aile Ebeveynlik kuramları; Aile içi ilişkiler ve çocuk yetiştirme tutumları; Özel gereksinimli çocuğu olan aileler ve Özel Durumlarda Aile Çalışmaları; Okul öncesi eğitim programlarında aile katılımı; Anne-baba eğitimi ve uygulanan aile çalışmaları-eğitim programları; Dünya’da anne-baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili konular oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Aile ve aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar (Aile yapısı, ebeveynlik stilleri, ebeveyn çocuk etkileşimi) | ||
2 | Aile Eğitimi-aile katılımı, farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımları, aile gelişim döngüsü | ||
3 | Dünden bugüne aile çalışmaları ve eğitimi | ||
4 | Ebeveynlikle ilgili kuramlar ve araştırmalar | ||
5 | Ebeveynlikle ilgili kuramlar ve araştırmalar | ||
6 | Aile çalışmalarında ve eğitiminde ebeveyn hakları ile ilgili yasal ve etik kurallar | ||
7 | Aile çalışmalarında erken eğitim ve destek programları ve etkili aile / Okul / Toplum ilişkileri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Aile Görüşmeleri/aile eğitiminde kullanılacak teknikler | ||
10 | Aile Görüşmeleri/aile eğitiminde kullanılacak teknikler | ||
11 | Özel durumlarda aile çalışmaları | ||
12 | Özel Gereksinimli çocukların aileleri ile yapılan çalışmalar | ||
13 | Özel Gereksinimli çocukların aileleri ile yapılan çalışmalar | ||
14 | Final sınavı öncesi genel tekrar | ||
15 | Final sınavı |
1- Anthony Giddens, Sosyoloji, (yay. Haz. Senem Tüfekçioğlu, Ayşe Nilüfer Durakbaşa, Funda Karapehlivan Şenel), Kırmızı Yayınları, 2016, İstanbul. 2- Fulya Temel, Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, (ed. Fulya Temel), Anı Yayıncılık, 2020, Ankara. 3- Emine Yılmaz Bolat, Okul Öncesi Eğitimde Aile Eğitimi ve Katılımı, Eğiten Kitap, 2018, Ankara. 4- https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/198073
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
staj koşulu aranmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Problem Çözümü | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |